Studio Startop

به وبلاگ تیم ما خوش آمدید ؛ اخبار روز انیمیشن های جهان رو اینجا با ما دنبال کنید.

Studio Startop

به وبلاگ تیم ما خوش آمدید ؛ اخبار روز انیمیشن های جهان رو اینجا با ما دنبال کنید.

تاریخ اکران دنباله انیمیشن گربه چکمه پوش



تاریخ اکران دنباله انیمیشن گربه چکمه پوش

یونیورسال سرانجام تاریخ اکران انیمیشن Puss in Boots 2 را تایید و اعلام کرد و همچنین تاریخ اکران جدید انیمیشن The Bad Guys، دیگر انیمیشن دریم ورکس نیز مشخص شده است.

اسفند ۹۷ بود که یونیورسال پیکچرز و استودیوی انیمیشن‌سازی دریم ورکس از ساخت انیمیشن Puss in Boots 2 (گربه چکمه‌پوش ۲) خبر دادند. حال در جریان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاریخ اکران دنباله انیمیشن Puss in Boots مشخص شده است. یونیورسال اعلام کرد که قسمت دوم انیمیشن گربه چکمه پوش در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱ مهر ۱۴۰۱) روی پرده‌های سینما خواهد رفت. همچنین این انیمیشن قرار است با نام Puss In Boots: The Last Wish (گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو) اکران شود.

جوئل کرافورد وظیفه کارگردانی انیمیشن Puss In Boots: The Last Wish را بر عهده دارد و  آنتونیو باندراس برای صداپیشگی شخصیت گربه چکمه‌پوش در این انیمیشن بازخواهد گشت. همچنین انیمیشن The Bad Guys (افراد بد) که دی امسال اکرانش تا تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲ عقب افتاده بود، حالا تاریخ اکران جدید آن مشخص شده و اکنون این انیمیشن سینمایی قرار است در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ (۲۶ فروردین ۱۴۰۱) روی پرده‌های سینما برود.

The Bad Guys

انیمیشن The Bad Guys اقتباسی از رمانی به همین نام اثر آرون بلیبی است که تمرکز آن روی سارقان افسانه‌ای است که پس از پایان دوران حرفه جرم و جنایت به‌دنبال شروع یک زندگی عادی بدون جرم هستند. هیلاری وینستون و ایتان کوئن، نویسنده فیلم Tropic Thunder و انیمیشن Madagascar: Escape 2 Africa، وظیفه نوشتن فیلمنامه و پیر پریفل وظیفه گارگردانی انیمیشن The Bad Guys را بر عهده خواهند داشت.

انیمیشن Puss in Boots با صداپیشگی آنتونیو باندراس، سلما هایک و بیلی باب تورنتون، در سال ۲۰۱۱ روی پرده‌های سینما رفت و حدود ۵۵۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. انیمیشن Puss in Boots که درواقع قسمت فرعی انیمیشن شرک است، موفق شد نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال نیز شود.

نتفلیکس 40 بار نامزد شد/ انیمیشن «روح» به تنهایی 10 بار نام برده شد

نتفلیکس 40 بار نامزد شد/ انیمیشن «روح» به تنهایی 10 بار نام برده شد

در مراسم جوایز آنی؛

با اعلام نامزدهای جوایز «آنی» سرویس استریم نتفلیکس با کسب ۴۰ نامزدی بیشترین نامزدی این دوره جوایز «آنی» را بدست آورد.

به گزارش  برنا، انیمیشن «روح» محصول پیکسار و «گرگ روها» محصول اپل و جی‌کیدز هر کدام با ۱۰ نامزدی پیشتاز نامزدهای جوایز «آنی» لقب گرفتند. البته سرویس استریم نتفلیکس به طور کلی با کسب ۴۰ نامزدی بیشترین نامزدی این دوره جوایز «آنی» را بدست آورد.

در این دوره، انیمیشن های «ویلابی ها» و «برفراز ماه» هر دو به پخش کنندگی سرویس نتفلیکس ۶ نامزدی و انیمیشن «شان گوسفنده: فارماگدون» سه نامزدی بدست آوردند. از دیگر پروژه های نتفلیکس که امسال در بخش های مختلف جوایز «آنی» نامزد شدند می توان به «هیلدا»، «گاسپل نیمه شب»، «بوجاک اسب سوار»، «دهن گشاد» و «وقایع نگاری کریسمس ۲» اشاره کرد.

استودیوهای انیمیشن سازی پیکسار و دریم ورکز ۲ استودیوی موفق دیگر بودند که هر کدام با ۲۰ نامزدی بالاتر از استودیوی جی‌کیدز با ۱۰ نامزدی جای گرفتند. کمپانی های دیزنی، کارتون نتورک، وارنر، نیکلودئون و لوکاس فیلم نیز در جایگاه های بعدی موفق ترین استودیوها قرار گرفتند.

در مهمترین بخش جوایز «آنی» یعنی بخش بهترین انیمیشن بلند نامزدها به این شرح است: «به پیش/ Onward» محصول پیکسار، «روح/Soul» پیکسار، «غارنشین‌ها: عصر جدید/ The Croods: A New Age» دریم ورکز، «ویلابی ها» نتفلیکس، «تور جهانی ترول‌ها/Trolls World Tour» دریم ورکز.

انیمیشن «محمد امین» روی آنتن می رود


انیمیشن «محمد امین» روی آنتن می رود

با فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص)؛

زندگی پیامبر اکرم (ص) در قالب انیمیشنی تحت عنوان «محمد امین» از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

به گزارش برنا، سه فصل از زندگی و سیره پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد (ص) در قالب پویانمایی از کانال اردوی شبکه سحر به نمایش در خواهد آمد. 

این سه فصل از زندگی رسول الله  شامل «زهد و پارسایی»، «حجرالاسود» و «قصاص» است که پیام های ارزنده و درس های معنوی و اخلاقی از زندگی آن حضرت را به مخاطب کودک و نوجوان انتقال می دهد. 

انیمیشن «محمد امین» به کارگردانی پوریا نیک منش و تهیه کنندگی محمد شعشی از تولیدات موسسه فرهنگی و هنری صبا بوده و توسط فرزاد مشعوف به اردو زبانگردانی شده است. 

20 اسفند ساعت 10:30 به مدت 22 دقیقه زمان پخش این انیمیشن از آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد بود.

حذف شخصیت کارتونی پپه لو پیو، به علت ترویج فرهنگ تجاوز


حذف شخصیت کارتونی پپه لو پیو، به علت ترویج فرهنگ تجاوز

تسنیم نوشت: شخصیت کارتونی راسو (پپه لو پیو) به علت ترویج فرهنگ تجاوز و تعرض از انیمیشن لایو-اکشن «اسپیس جم ۲» حذف شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، انتشار مقاله‌ای جنجالی توسط نویسنده نیویورک تایمز باعث شد که شخصیت کارتونی «پپه لو پیو» راسو از دنباله‌ «اسپیس جم ۲» برادران وارنر حذف شود.

این مقاله مدعی شده است که این شخصیت کارتونی فرهنگ تجاوز را تشدید کرده و باعث شده است که در فضای مجازی بحث‌های زیادی شکل بگیرد. این شخصیت کارتونی اولین‌بار در کارتون‌های «لونی تونز» وارنر پیدا شده بود.

به دنباله این مقاله، منابع نزدیک به کمپانی برادران وارنر می‌گویند که سکانسی که این کاراکتر در آن حضور دارد، در تدوین پروژه حذف خواهد شد.

البته برخی از ناظران پروژه می‌گویند که این شخصیت در این انیمیشن لایو-اکشن حضور ندارد و حتی برخی مدعی‌اند که در صورت حذف این شخصیت، ارتباطی به مقاله مذکور ندارد. اما رسانه‌های خبری مانند ددلاین نیز آن را تکذیب می‌کنند و عامل سانسور را مقاله نیویورک تایمز می‌دانند.

در یکی از این سکانس‌ها، پپه لو پیو، دست بازیگر زن فیلم را می‌بوسد و او نیز به صورت راسو سیلی می‌زند. حذف این سکانس، باعث رنجش این بازیگر که خود از قربانیان آزار جنسی است شده و گفته که این سیلی باید به صورت چنین شخصیت متعرضی زده می‌شد.

این اولین سانسور شخصیت‌های کارتون «لونی تونز» نیست زیرا در سال گذشته نیز HBO Max شخصیت «المر فاد» را به دلیل استفاده خشونت‌آمیز از اسلحه حذف کرد.

فقط ۱۰ سال برای نجات زمین وقت داریم


فقط ۱۰ سال برای نجات زمین وقت داریم

فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس و اشکان رهگذر کارگردان به بهانه پخش انیمیشن کوتاه «جبیر» در خصوص ارتباط سینما و انیمیشن با موضوع محیط زیست گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این گفت‌وگو به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لایو صفحه اینستاگرام استودیو هورخش عصر دیروز، شنبه ۲۴ اسفند برگزار شد.

توحیدی: آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی شروع شود

توحیدی با اشاره به اینکه انیمیشن «جبیر» را تماشا کرده است، گفت: «من این انیمیشن را چندین بار دیدم و به نظرم انیمیشن قابل‌توجهی است. البته تکنیک در آن بسیار جلوتر از فیلمنامه است و ایده‌های سینمایی خوبی دارد. مهم‌ترین نکته این است که دغدغه محیط زیستی دارد، احترام به حق حیات هر موجودی و ایده درخشانی که خوب پرورش یافته و جا افتاده است.» او ادامه داد: «مشکل شکار غیرقانونی، از مشکلات محیط زیستی است که در ایران ما با آن دست به گریبان هستیم و به همین دلیل محیط‌بانان هم با مخاطرات و مشکلات بسیاری مواجه هستند. از این جهت ساخت این انیمیشن بسیار قابل‌توجه است.» توحیدی با اشاره به اینکه آموزش در خصوص محیط زیست باید از سنین پایین صورت بگیرد، گفت: «نسل‌های نو باید از دوران مدرسه در خصوص حفظ محیط‌زیست آموزش ببینند. آموزش هرچه غیرمستقیم‌تر، تاثیرگذارتر است. اگر آموزش با زبان هنر آمیخته باشد، مخاطبان هم از این طریق آموزش را دریافت می‌کنند. همه این موارد امتیازاتی است که انیمیشن «جبیر» دارد.»

دغدغه‌های محیط زیستی به سینمای تجاری راه پیدا نمی‌کند

در ادامه رهگذر با اشاره به اینکه ساخت «جبیر» حاصل دغدغه‌های شخصی خودش و خانواده‌اش است، پرسید: «ما سعی کردیم فرهنگ حفظ محیط زیست را از خودمان شروع کنیم. به نظر می‌آید که اهالی سینما همواره این دغدغه را دارند و به مسائل محیط زیستی متفاوت واکنش نشان می‌دهند. ولی فیلم‌های داستانی کمی در رابطه با محیط زیست ساخته می‌شود. خبر دارم در دو سالی که شما دبیر جشنواره فیلم سبز بودید، با کمبود فیلم داستانی در این زمینه مواجه بودید. فکر می‌کنید علت این اتفاق چیست؟»

توحیدی در پاسخ به این سؤال بیان کرد: «بله، این دغدغه وجود دارد ولی در سینمای داستانی موانع زیادی وجود دارد. البته باید اشاره کنم که در سینمای مستند ما، توجه بسیار عمیقی به مسائل محیط زیستی وجود دارد و فیلم‌های بسیاری در این زمینه ساخته می‌شوند. اما مشکلی که در آن بخش وجود دارد، نمایش فیلم‌های مستند است. در همه‌جای دنیا محل نمایش فیلم مستند، تلویزیون است. اگر این بازار وجود داشته باشد، قطعاً فیلم‌های بیشتری در این زمینه ساخته می‌شود.» او ادامه داد: «در خصوص انیمیشن هم من شهادت می‌دهم که انیمیشن‌سازان ما توجه دقیقی به مسائل محیط زیستی دارند. ولی در سینمای داستانی ما کمتر این دغدغه را می‌بینیم و علت اصلی آن سرمایه است. خصلت مهم سرمایه، محافظه‌کاری است. سرمایه جایی نمی‌رود که بازگشتی نداشته باشد. کسانی که دغدغه محیط زیستی دارند به گمان من در حوزه سینمای تجاری کار نمی‌کنند.»

توحیدی: فیلم‌های محیط زیستی گیشه خوبی ندارند

توحیدی بابیان اینکه معمولاً فیلم‌های محیط زیستی توفیق زیادی در پخش ندارند گفت: «فیلم‌های داستانی در رابطه با محیط زیست کم ساخته نشده است. مثلاً فیلم آخر آقای بهنام بهزادی که در همین رابطه بود، در گیشه توفیق چندانی نداشت. بنابراین چنین اتفاقی نمی‌افتد، مگر اینکه خود تهیه‌کنندگان هم دغدغه محیط‌زیستی داشته باشند. این امر هم امر وجدانی است و هم در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف می‌شود. اگر این امر وجدانی به مسئولیت اجتماعی تبدیل شود، محال است که هنرمند صاحب مسئولیت اجتماعی از این امر شانه خالی کند.» او ادامه داد: «هنرمندی مثل آقای مهرجویی که به نظر من یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان سینمای ایران است همواره این دغدغه را داشته است و فیلم «نارنجی‌پوش» او هم در همین راستاست ولی توفیق این فیلم هم به نسبت فیلم‌های دیگر او کمتر بود.»

نویسنده فیلمنامه «امکان مینا» یکی از دلایل عدم استقبال تماشاگران از فیلم‌های داستانی محیط زیستی را تصور سفارشی بودن آن‌ها عنوان کرد و گفت: «این تصور سفارشی بودن باعث می‌شود که هنرمندان کمتر به این سمت بروند. اما کسانی که همواره دغدغه محیط زیستی داشته‌اند، در کارهایشان به این موضوع پرداخته‌اند. نمونه‌اش خانم برومند و خانم بنی‌اعتماد که در کارهایشان همیشه چنین دغدغه‌هایی را می‌بینیم. فکر می‌کنم دغدغه‌های محیط زیستی در فیلم‌های زنان سینمای ایران به دلیل نزدیک بودن حس مادرانگی به زمین به‌عنوان مادر بیشتر مشهود است.» او افزود: «اما مساله این است که این مساله به قدری جدی است که اگر امروز از زمین محافظت نکنیم، دیگر فرصتی نخواهیم داشت. ما در دوره انقراض ششم قرار داریم و دانشمندان می‌گویند برای نجات زمین تنها ۱۰ سال فرصت داریم. کنفرانس تغییرات اقلیمی که در پاریس برگزار شد و ایران یکی از امضاکنندگان آن بود در راستای همین دغدغه برگزار شد. همان کنفرانسی که آقای ترامپ، آمریکا را از آن خارج کرد و حالا دوباره در دوره آقای بایدن به آن بازگشته‌اند. این موضوع بسیار مهم و ضروری است و به‌زعم من سینما می‌تواند درباره آن حرف بزند.»

رهگذر: پرداختن به مفاهیم محیط زیستی، سینمای ما را بین‌المللی می‌کند

رهگذر در پاسخ به صحبت‌های توحیدی گفت: «فکر نمی‌کنید اگر ما بخواهیم سینمای بین‌المللی‌تری داشته باشیم، بهتر است که به سراغ مفاهیم محیط زیستی برویم؟! چون این مفاهیم، مفاهیمی است که همه جای دنیا آن را می‌فهمند. نمی‌دانم انیمیشن «شاهزاده مونونوکه» میازاکی را دیده‌اید یا دیزنی هم کارهایی در این زمینه مثل «برادرم خرس» یا «شیر شاه» ساخته است که همه با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این فیلم‌ها نمی‌تواند مقدمه‌ای برای یک گفت‌وگوی جهانی باشد؟»

توحیدی: سلطه سرمایه بر سینمای ما بیشتر شده است

توحیدی در ادامه این بحث بیان کرد: «سینما در دو دهه اخیر راهی را پیموده است که خطاهای بسیاری در آن است. ماقبل از آن فیلم‌هایی داشتیم که وجه انسانی به مساله طبیعت توجه بیشتری می‌کرد ولی در دو دهه اخیر سلطه سرمایه بر سینمای ما به‌قدری قوی شده است که متأسفانه این گفت‌وگوی سالم نمی‌تواند جریان داشته باشد. خود ما به‌عنوان کسانی که خالقان این آثار هستیم، باید این دغدغه را داشته باشیم تا آن را وارد فیلم‌هایمان کنیم.» او با اشاره به مشکلات محیط زیستی ایران در حال حاضر توضیح داد: «متاسفانه در ایران هنوز مساله محیط زیست، مساله ما نیست. درحالی‌که ما بالاترین رقم فرسایش خاک در دنیا را داریم. سفره‌های آب‌های زیرزمینی نابوده شده است. بحث دفع زباله را داریم و مشکل آب، جدی‌ترین مشکل ماست. انهدام جنگل‌ها و از بین بردن تنوع زیستی و خلاصه از هر نوع مخاطرات محیط زیستی که بخواهید نام ببرید، در ایران داریم. از طرف دیگر سازمان حفاظت از محیط زیست، یکی از فقیرترین سازمان‌های کشور است.»

جشنواره زمین به زودی برگزار می‌شود

دبیر دوره پنجم و ششم جشنواره فیلم سبز با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر ایران گفت: «راستش من کمی ناامید هستم. چون طبقه متوسط که باید قاعدتاً طبقه آگاه‌تر و دغدغه‌مندتر باشد، این روزها درگیر مسائل اقتصادی است. چون طبقه مرفه که انگیزه‌ای برای این مسائل ندارد و طبقه فرودست هم همیشه درگیر معیشت بوده است. تنها طبقه‌ای که دستش به دهنش می‌رسد و چنین دغدغه‌هایی را هم دارد، طبقه متوسط است که متاسفانه این طبقه هم اکنون درگیر مسائل اقتصادی است. وقتی مردم دغدغه مایحتاج اولیه زندگی‌شان را دارند، حفاظت از محیط زیست آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنند.» او ادامه داد: «امیدوارم فیلم‌هایی مانند فیلم شما بیشتر دیده شوند. باید پویشی راه بیفتد که این فیلم‌ها بیشتر دیده شوند. ما به سهم خودمان در جشنواره فیلم سبز این کار را انجام دادیم و به زودی جشنواره دیگری به‌عنوان «جشنواره زمین» راه می‌اندازیم که قرار است در آنجا فیلم‌ها را به شکل آنلاین نمایش بدهیم. البته فراموش نکنیم، نمایش این فیلم‌ها تلنگر اولیه است ولی به خودی، خود کافی نیست و همه باید کمک کنند تا بتوانیم از محیط زیست محافظت کنیم.»